bc

16.4.13

#reminiscing#

looking at the  kids yang mengaji 'aa','baa','taa' reminds me the old me..:)

budak2 mengaji ikut suara tok guru,so x tahu yang dia bace betol ke tidak..huhuhu..

*aku gitu jugak dulu*

aku dulu ngaji ngan abah and umi je.

umi,always ajar because she is fully housewife.
abah,before he went to work where just 3 min walking(huh),he taught me..
*strictly*

sangat strict..
sampai nangis2..
huhuhu..
umi just nengok aku dari nauh..(hahah)
lepas je bace Quran,boleh nengok Pingu..:)

abah rock..
he,siap dengan baju kerja dah,tapi bila dengar aku tak ngaji lagi pagi tu,terus panggil,duduk depan dia,bace..


bila fikir semula,seram pun ada jugak..

kalau dgn umi,mencebik je..
biasala,budak-budak dengan mak ni,macam kurengg takut sikit.huhu..

aku just ikut umi bace,(just like the kids did)

so,bunyi aku bace same macam umi bace,so tak gagap and salah..:)
boleh habis ngaji awal.simple..

tapi bila turn suruh ngaji sorang-sorang,umi tunjuk.
mula lah tergagap-gagap..

bila umi nengok ada budak-budak belaja ngaji dgn guru,umi kate 
"umi je yang ajor anak-anak umi ngaji"

lam hati 
"Alhamdulillah,aku nanti memang kompact giler masa dgn bakal *uhuk* children *uhuk*..
 

tapi try to be the best mom(oh yeah)







2 comments: