bc

9.4.13

Broken English?

hari tu,forgot the date already,
aku and  fews of my friends,pegi round-round K.Terengganu.
yea,although aku 'terengganu'ian,tapi bukan semua tempat aku dah pergi.

so,on that day,we decide nak pergi,
kitorang pergi la Pasar Payang,Bukit Puteri(like apa hentak letihhhhhh.banyak tangga kene daki)

yang funny nye,aku yang beria-ia nak naik.then sampai 4 anak tangga..
"letihnya,korang naik dulu la"


Then Masjid Putih...

the mosque is sooo beautifull..
putih bersih je..


on that day jugak,kita ada nak pergi china town,turtle alley bagai.
tapi the suhu sangattttt panazzzzzz...fuhh.
so tak jadi pergi plus memang dah nak balik..
kitorang pergi and balik naik 'bot nambang'
experience... 

memang panas kan sekarang..

masa di Bukit Puteri,bukan kitorang je yang datang,
tourist pun datang sama...

ada la time tu,kitorang tgh gambo-gambo..
then mat salleh mai tegur..

dia sound like nak tolong ambikkan gambar untuk kitorang..
tapi kitorang buat timer..
so,he understand la..

dia tunggu sampai kite selesai bergambar..

masa tengah adjust timer tu,dia ada ambik gambar kawan-kawan aku,
then i said..

aku: hey,i haven't give the 'peace' yet..(aku belum sempat posing la)

mat salleh: oh sorry..(sambil menghalakan camera Nikonnya kearah aku)

aku pun senyum,nampak semua gigi2 kalau boleh..then 'peace'..

Dia gelak je..
dia datang with his wife (kot)

aku nampak dia berpeluh2,and i ask.

aku: it's so hot kan?
he: yea...
aku: so,where do u guys come from?
he: we're from Holand.
aku:oo..
he: and you..?
aku: i from here..hehehe..

dia suka je..

aku kate la yang negeri kite pun tak habis jelajah lagi,so better jelajah negeri sendiri.

masa nak sebut negeri tu,aku lupa plak negeri= state..
aku pergi hentam sebut country..:D
*FACEPALM*

malu dalam hati je la.

so,diorang pun berjalan pergi..
niat di hati memang nak bergambar dengan dia tapi...
malu...(eleh)

aku:so enjoy your vacation..
his wife: ok,sure..

lepas je ber'speaking; baru perasan yang semua yang aku cakap,grammar entah ke mana..

tapi rasa puas la dapat speaking kan..
tak de la kelu sangat lidah ni..

so,kita kena berani speaking dgn foreign ni,
sebab diorang tak kesah pun how your English.asal diorang paham apa yang korang cakap...


credit to Aimi.

*nak.interview.kene .berlatih.ENGLISH.*

No comments:

Post a Comment