bc

6.4.13

mom's loud advice and dad's silent teach.

umi mempunyai caranya yang tersendiri dalam mengajar anak-anaknya.
lain anak,lain cara didikan nya.
mungkin anak yang ini perlu tegas sedikit,maybe yang ini perlu berlembut.

begitu juga cara didikan memandunya..(hehehe)
mungkin umi seorang perempuan,cara mengajar lain dari abah.

umi suka menggunakan intonasi suara yang pelbagai dan menyebabkan aku 'stress' ketika memandu.

'SLOW LA SIKIT,KAN BANYAK KETE TU'
'KAKAK NI,SOKMO,LAMBAT BAGI SIGNAL'
'KAK,SUDOH-SUDOH LA REVERSE,NANTI BERLANGGOR PLOK'
'BALAS LA STERENG TU BANYAK SIKIT,KANG DAH MASUK LINE ORANG'


ikut mood aku kenkadang,kalau mood ok,aku akan buat jokes je..
tapi tengah x ok,buat jokes jugak,tapi,kindda marah manja gitu..:p

kalau aku marah umi,mesti dia ketawa balik..huh.
 tapi umi kate best,mengajar aku,sebab dia boleh pergi jalan2 sekali..:D

 Abah kalau drive dengan dia,bawak kete auto je..hehehe..
abah kata "kakak dah lulus kan,reti dah tu bawak manual"
"cuma strereng la kene kawal molep sikit"

He will sit silently beside me(like tester JPJ)
kalau ada salah,@ laju ke@ stereng kawalan tak comey ke,dia sound la..and nasihat sikit.

Tapi kalau senyap je sepanjang the journey,abang aku cakap,mesti dah pandai bawak kete...

..tapi malam tu redah je langgar lampu merah...
abah dah marah-marah...
hehehe..
"kakak ni ,terbalik plak,time hijau slow,kuning laju,merah langgar"
huhuhu..

No comments:

Post a Comment