bc

28.6.13

Bas,Tangga

i'm a scrutinizer..
silent scrutinizer...

horror,like a stalker..


aku suka melihat reaksi/perlakuan orang-orang yang lalu depan aku..

whenever i am..

like otw to class ke,in the bus ke..


Tangga.


time yang tak tahan was,bila kita tengah turun dari tangga yang super freaking banyak tu,kita tengok reaction muka orang2 yang tengah naik tangga berkenaan..

ada yang like crazy mengah, act cool pun ada (padahal lam jiwa,giler letih)
kelakor..
tapi bile tiba turn kita yang naik,kita akan rasa perasaan giler tu..

patella rase macam nak tercabut..

aorta mencecah velocity terhebat mengepam darah.sampai muka naik merah.

(whoaaaa,bio n fiz aku are freaking good)


what a feeling bila nengok org termengah-mengah..

macam-macam gaya diorang naik tangga.ada yang skip 2 tangga terus ,sekali naik.
ada yang istiqomah dengan velocity yang seragam(fizik lagi)

ada yang pada awalnya velocity bagai cheetah,tapi end up to be like a tortoise's velocity..

 pengalaman aku,peliks ...
aku yang dulu-dulu naik tangga tu,nengok-nengok mamat yang naik lambat dari aku,sampai dulu..

tekanan perasaan kut.


time tu la fikir, 'KENAPA TAKDE LIF?' 'KENAPA TAKDE ESKELATOR'
nak naik bus mahal,seringgit kut...
tu pun belum tentu dpt seat..(manja giler )


tapi kan,aku realize one thing,

kalau aku punye mindset kate naik tangga tu letih,aku akan end up to be super giler letih.
tapi bile aku tak fikirkan tentang tangga tu,memang x letih pun,malah lagi cepat aku sampai atas.

it is all about our mindset,..


Bus.


like kelmarin,aku otw to KTM.naik la beberapa bus..

macam-macam gaya aku jumpa..

mamat ni asasi,aku tak tau name pe,sebab orang lam asasi tu ramai .jenuh nak kenal sorang-sorang.


dia buat muka kat sorang budak yang duduk lam kete,time tengah stop for the traffic light.budak tu ok je senyum,tapi dia tetiba ketawa kat budak tu..


 'eh,mental ke dia ni,budak tu elok je senyum,kau pergi ketawa pehal?'  said my heart la.

kalau aku jadi budak tu,nyesal aku senyum.
tapi senyum tu sedeqah..;)

still the same guy,

dia conquer 2 kerusi terus.he sat di tengah-tengah antara 2 seat bus tu...
aku terfikir la, 'ada jugak someone like this rupanya'


ada jugak time tu, sorang mak cik ni ,she sat in front of me..

sometimes aku pandang dia,dah dia duduk depan aku.

tapi aku perasan dia stare at me..


giler ke ,tetiba kene stare macam tu oleh sorang makcik ni,dah la masam je muka..

horror je..
naseb baik kawan aku ada kat tepi plus aku tengah bace 'Contengan Jalanan'..takdop ah cuak sangat.

semakin banyak kita berjalan,makin luas pemandanga,makin banyak lesson learnt..



*aku ada perasaan sorang ni muka cam Syafiq Yusuf..and since that time,i keep looking him*



and 'till now i keep searching for him in the lecture hall.
hahah..masuk lecture bukan nak cari lecturer...
action tadi just sebagai selingan.nampak je dia,aku terus fokus pada lecture...wkwkwk
*ayat x leh blah langsung*

lam lecture hall,aku jumpa ramai sangat pelanduk 2 rupa..


macam muka YB.NurulIzzah pun ada..
hahaha...

like ada sorang classmate aku ni..
his face resemble aku punye classmate form5 (named S)
bile time aku cakap ngan classmate baru aku ni like aku bercakap ngan klon S..

haru betol..dah ah S tu respected one..
malu,malu.


>proud.to.be.a.scrutinizer<
 hahahah..


till then .may peace be upon you ..^_^




wish to go there.one day.bi iznillah.:)



















2 comments: