bc

17.4.13

#MARA assessment#

.16.04.2013.

hari tu tak sangka yang hanya assessment .huh.
habis aku berlatih speaking ingatkan ada interview.
tapi alhamdulillah la takde..:)

banyak betol dugaan .
before the date,memang prepare habis la..
all the sijil,resume.
letak lam fail merah..(warna favorite tu)

aku download apa-apa borang yang patot.
on  15.04 tu,ada kawan aku update stat yang tanye ada 4 helai borang kene d.load and isi.


credit to: Milah

aku dah kelam kabut la.aku buka balik webpage MARA tu..
cannot.cannot.cannot.

aku dah nak nangis dah..
tahan je.
dah la time tu pukul 6 petang,kat luar memang macam nak hujan.
macam mane nak pegi print..huhu..
rumah takde printer..

aku redah je x print.sebab.
  • hujan dah mula turun,
  • aku tak boleh bukak link yang dia bagi!!

aku redho je.but i still have the pengesahan permohonan.
aku rasa ia mencukupi.

nama ayah aku x sengaja eja salah.


so,besoknya aku pergi dengan yakin bahawa,surat pengesahan tu dah mencukupi..

otw to MRSM Besut,mula lah hafal pengerusi MARA bagai,
takut ditanya lam interview(masih ingat ada interview)

tapi masih kurang yakin dengan english ku yg berterabur.
at least aku masih ada confident.

sampai-sampai pukul 7.30am.(we supposed to be there at 8am)
awal lagi ,abah ajak pegi minum-minum..

sampai sana,ramai giler orang yang seangkatan dengan aku.
*pelajar yg bakal di interview*
 berdasarkan observation aku terhadap attire and personality.


tengah syok-syok minum,nampak 2 orang yang pakai seragam(kuut)
dia pun nak minum la kut.

yang pompuan tu,nampak je aku ,dia senyum.
aku mengangkat keningku iras-iras 'the rock' sambil menghirup horlick(ho ho ho)

aku cam dah,mesti diorang ni bakal interviewee aku @ pegawai yang terlibat dengan program hari tu.

sangakaan aku tepat!

aku nampak diorang dlm MRSM tu.

*butterflies in my stomach*
kecut perut nengok ramai nya budak-budak cerdik.huhu..

ada jugak on that day terjumpa budak yang sekali dengan aku joined entrepreneurship convention.

samapi sana,araound 30 minutes jugak baru sume org-org yang aku kenal menyapa diri aku..

kitorang cari port untuk 'speaking'..
hahah..
it's never to late to practice.

sampai kitorang hampir tak dengar pengumuman yang pegawai mara buat..

aku mula rasa cuak balik when i saw almost all the students have the form!

alapadan..
naseb baik sorang kawan aku senasib dengan aku.

nak masuk dewan kuliah tu,kene serah borang tu,
sampai turn aku,aku buat muka kesian,+ tanya.

"Bang,saya x print borang tu,sebab saya bukak link tu,keluar page yang sama.."
abang tu macam mengerti je,and let us in..wehooo..

aku and aimi duduk,and nampak je kertas,mula cuak balik..
nengok-nengok,100Q and an essay.
fuhh..
naseb baik 50Q in Bi,another 50Q in Bm.
essay in Bi..(not more than 50 je)

Q dia berkisarkan banyak bende.
usahawan yang paling banyak,about nilai-nilai murni pun ada,+math,
vocab Bi,
menacabar otak..

on that moment belom tahu yang interview takde and the questions lah penentu sama ada kami layak dapat scholar @not.
so jawab pun,so-so je.

lepas je jawab soklan,keluar dewan..
dengar budak tu tanya abang tadi,and he said interview takde..

hatiku melonjak gumbira..

tapi bila fikir balik,aku jawab 'bahang-rambang' je soklan tu..

tapi redho je..
**because aku ada lagi biasiswa bursary* 

tapi over all.alhamdulillah..

tanya abang tu why takde interview(padahal lam hati terloncat gembira)

sebab tahun lepas dah buat interview..

oo.kira dia selang seli kut.
sebab for spm 2010 pun takde interview..

{just.do.the.best.let.Allah.do.the.rest}


.ok start boring balik..
^_^v

gamba.takde.kene.mengena.








No comments:

Post a Comment